מתלבטים בין שכירת חברת קידום אתרים גדולה או מקדם בודד? לפני שתקבלו החלטה, חשוב להבין איך מחירי קידום אתרים נקבעים. בימינו הדיגיטליים, לרבים מבעלי העסקים קשה לדעת כמה עליהם לשלם עבור השירותים הדרושים לקידום העסק. אין מחירון קבוע לתחום קידום אתרים ויש מגוון פרמטרים המשפיעים על המחיר המומלץ.
באופן כללי, טווח מחירים לשירותים כמו קידום אתרים ושיווק דיגיטלי מתחיל בכ-1,000 שקלים ועד 10,000 שקלים. אך עבור מי שאינו מבין בתחום, מספרים אלו לא בהכרח מספקים מידע משמעותי. כבעלי עסק, ייתכן שתרגישו שאין לכם מושג כיצד מחירי קידום אתרים נקבעים ומה מבדיל בין נותני השירותים השונים.
במאמר זה, אעזור לכם להבין כמה עליכם לשלם עבור קידום אתרים ומה כלול בתהליך. במדריך שלי אתמקד בכמה נושאים שחשוב לדעת לפני שכירת שירותי קידום אתרים:
1.אילו גורמים קובעים את המחיר?
2.מהם טווחי המחירים לקידום אתרים בשוק?
3.איך תדעו שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם?
אז בואו נתחיל, נבדוק ונבין כיצד מחירי שירותי קידום אתרים נקבעים.
לפי אילו גורמים מחיר קידום אתרים נקבע?
כאשר אתם רוכשים רכב חדש, קל יחסית להבין אילו גורמים משפיעים על המחיר, כולל יכולות המנוע, חומרים שבשימוש, מוניטין היצרן ופריטי נוחות ובטיחות.
במקרה של קידום אתרים, המצב דומה. המחיר נקבע על ידי מספר גורמים, אך עשוי להיות קשה יותר לבעלי עסקים להבין כיצד נקבע הסכום שהם נדרשים לשלם. ישנם מספר גורמים שמשפיעים על המחיר באופן ישיר ועל תהליך הקידום עצמו, אך לקוחות רבים לא בהכרח מכירים אותם.
השפעת גודל האתר על מחיר הקידום
קידום אתר של חנות מקוונת עם מאות ואלפי עמודי מוצר שונים דורש הרבה יותר עבודה מאשר קידום אתר תדמית קטן הכולל בדרך כלל 4-7 עמודים בלבד. ההבדל העיקרי נמצא ביקף העבודה – כמות השעות החודשיות שיצטרך המקדם להשקיע תשפיע באופן ישיר על עלות הקידום בגוגל.
לקידום אתר מסחרי גדול, המקדם יצטרך להשקיע מספר רב של שעות באופטימיזציה של עשרות ומאות עמודי מוצרים, מחקר מילים מקיף, יצירת תכנים מגוונים ואיכותיים, קישורים חיצוניים ועוד. לעומת זאת, בקידום אתר תדמית קטן, הדגש יהיה פחות על אופטימיזציה ויותר על תכנון והכנת תוכנית עבודה מסודרת עם מטרות ברורות.
לכן, אם נסכם את העבודה של המקדם מבחינת אופטימיזציה: גודל האתר ישפיע על כמות השעות הדרושות לאופטימיזציה. ככל שהאתר יהיה גדול יותר, יידרשו יותר שעות אופטימיזציה. שעות עבודה רבות יותר = עלות קידום אתרים גבוהה יותר.
תחרות שוק
למרות שזה נראה כאילו קיים קשר ביניהם, חשוב להבדיל בין תחרות לבין גודל האתר.
לדוגמה, קחו אתר תדמית של עורך דין עם 5 עמודים בלבד. עריכת דין הוא תחום תחרותי, ולכן יהיה צורך לבצע פעולות קידום רבות כדי להשיג דירוג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.
הפעולות יכללו יצירת תכנים, מחקר מתחרים, בחירה וקידום מילות מפתח ספציפיות ביחס לתחרות של כל ביטוי, קישורים חיצוניים, ועוד. מצד שני, קחו לדוגמה אתר איקומרס בתחום פחות תחרותי. אתר כזה יהיה גדול, עם עשרות או מאות עמודי מוצרים, אך ייקח פחות זמן לקדם אותו בגוגל.
גודל האתר משפיע בעיקר על היקף האופטימיזציה ועבודת ה"תשתית" שצריך לבצע באתר. בנוגע לתחרות, היא משפיעה בעיקר על היקף עבודת הקידום והתחכום שידרש כדי לבצע אותה בהצלחה.
ככל שהתחרות בשוק הרלוונטי גדלה, המקדם יצטרך להשקיע יותר מאמץ – ובהתאם לכך גם המחיר יעלה. הבעיה מתחילה בעיקר כאשר בעל עסק ממוצע אינו מבין עד כמה התחום שלו תחרותי או לחילופין, לא תחרותי.
אז איזה תחום תחרותי ואיזה לא? הנה כמה מהתחומים שנמצאו כתחרותיים ביותר בעולם ה-SEO במחקר שפורסם בשנת 2023:
ביטוח (חיים, רכב וכדומה)
משכנתא
בריאות
קידום אתרי נדל"ן
חופשות ותיירות
טיסות
הלוואות
חובות
עריכת דין
למרות שהמחקר נערך בשנת 2023 בקנדה, אני מכיר מניסיוני שאלו הם כמה מהתחומים הכי מאתגרים בקידום אתרים גם בישראל בשנים האחרונות.
חשוב לציין שמחירי הקידום עשויים להשתנות בין מקדם למקדם ותלויים במגוון מדדים כמו תחומי התחרות, הגודל והמורכבות של האתר. כאן מוצג טווח מחירים אפשריים לקידום אתרים בישראל בשנת 2023:
שים לב שהמחירים המוצגים בטבלה זו הם למטרות הערכה בלבד ואינם מחויבים או מבטיחים תוקף אמת. על מנת לקבל הערכת מחיר מדויקת, יש לבדוק ישירות עם מקדם האתרים הרלוונטי.
סוג קידום אתרים | מחיר בש"ח (טווח) | קידום אתר חדש קידום אתר ותיק קידום אתר בתחום תחרותי קידום אתר בתחום פחות תחרותי קידום מקומי (Local SEO) | 1,500 – 5,000 1,000 – 7,000 3,000 – 10,000 1,500 – 6,000 1,000 – 4,000 5,000 – 20,000 |
---|
אנא שימו לב שהמחירים המוצגים הם למובנים דוגמה ואינם מחויבים. עליך לבדוק את המחירים עם המקדם האתרים שלך ולוודא שהמחירים המוצעים תואמים לצרכים שלך. זכור כי קידום אתרים הוא תהליך ארוך טווח וככזה יש לקחת בחשבון את כל הגורמים המשפיעים על הקידום ואת הערך המוסף שמקדם האתרים יכול להביא.
חבילת קידום | מחיר בש"ח (טווח) | תיאור | בסיסית מתקדמת פרימיום פרו | 1,500 2,500 4,000 6,000 | קידום לכיוון 5-10 מילות מפתח, כולל כתיבת תכנים ובניית קישורים בסיסית קידום לכיוון 15-20 מילות מפתח, כולל כתיבת תכנים מתקדמת ובניית קישורים משופרת קידום לכיוון 30-40 מילות מפתח, כולל כתיבת תכנים איכותיים ובניית קישורים קידום לכיוון 50+ מילות מפתח, כולל כתיבת תכנים מעולה, בניית קישורים חזקה וניהול מוניטין |
---|
אאנא שימו לב שהמחירים המוצגים הם למובנים דוגמה ואינם מחויבים. עליך לבדוק את המחירים עם המקדם האתרים שלך ולוודא שהמחירים המוצעים תואמים לצרכים שלך. זכור כי קידום אתרים הוא תהליך ארוך טווח וככזה יש לקחת בחשבון את כל הגורמים המשפיעים על הקידום ואת הערך המוסף שמקדם האתרים יכול להביא.
חבילת קידום | מחיר בש"ח (טווח) | תיאור | בסיסית מתקדמת פרימיום פרו | 1,800 3,000 4,800 7,200 | קידום לכיוון 5-10 מילות מפתח, כולל כתיבת תכנים ובניית קישורים בסיסית קידום לכיוון 15-20 מילות מפתח, כולל כתיבת תכנים מתקדמת ובניית קישורים משופרת קידום לכיוון 30-40 מילות מפתח, כולל כתיבת תכנים איכותיים ובניית קישורים קידום לכיוון 50+ מילות מפתח, כולל כתיבת תכנים מעולה, בניית קישורים חזקה וניהול מוניטין |
---|
כיצד לוודא שמחיר הקידום האורגני ששילמתם שווה את התמורה?
כעת, לאחר שכבר יש לכם מושג על מחירי קידום אתרים, חשוב לדעת גם איך לבדוק אם המחיר מצדיק את התמורה. כדי לבדוק זאת, עליכם לעקוב אחרי שני דברים עיקריים בתהליך הקידום האורגני: התקדמות האתר והפעולות שמקדם האתר מבצע.
מומלץ לבחון את שני הדברים הללו בצורה חודשית. איך עושים את זה בפועל?
כדאי לבקש דו"ח מפורט המראה את ההתקדמות של תהליך הקידום האתר, עם נתונים כמו מיקום האתר במילות מפתח רלוונטיות, שיעור ה-CTR (שיעור הקלקה), כמות הטראפיק (תנועת הגולשים), קישורים חיצוניים ונתונים אחרים שמעידים על טיב עבודת הקידום.
כל הזכויות שמורות לחברת בידרנט בע"מ @2023
וואטסאפ - ONLINE