כמה עולה קידום אתרים אורגני בגוגל? מעודכן לשנת 2024

תמונה של מאת : בידרנט | מערכת האתר

מאת : בידרנט | מערכת האתר

קידום אתרים אורגני בגוגל

אם יש לכם אתר או שאתם מתכננים לבנות אתר בקרוב, קידום אתרים אורגני הוא חלק בלתי נפרד מהתוכנית שלכם. כולם שואפים להיות מקום ראשון בגוגל, מה שנחשב למשימה קשה עד בלתי אפשרית, אבל בהחלט ברת השגה. מחיר קידום אתרים אורגני יכול להשתנות מפה לשם ותלוי בהרבה מאוד דברים. בואו נבחן קצת מה זה באמת אומר ומה זה קידום אתרים אורגני אמיתי הנקרא גם SEO.

מה זה קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני מתמקד בעיקר בתנועה לאתר בצורה אורגנית, כלומר ללא תשלום. זה לעומת קידום ממומן הנקרא גם PPC (תשלום לפי קליק) שמתמקד בתוצאות מהירות יותר וחשיפה לקהל יעד רחב יותר בטווח זמן קצר.

כשאנחנו מדברים על קידום אתרים אורגני אנחנו מתמקדים בעיקר בתנועה אורגנית וחינמית, המתבססת על תוכן אורגני איכותי ושוטף, לינקים תקינים, בניית לינקים והחלפת קישורים על מנת שיקשרו דווקא לאתר שלכם (אתרים איכותיים בלבד) וחווית משתמש אידיאלית לגולש באתר שלכם.

אנשים גולשים באינטרנט כל יום ומחפשים דברים חדשים או דברים ספציפיים שהם באמת צריכים. מה הסיכויים שהם ימצאו בדיוק את האתר שלכם? סיכוי גבוה, אם תעשו אופטימיזציה נכונה לאתר ותשתמשו במילות מפתח מדויקות המותאמות במיוחד לאתר. ככה רוב הסיכויים שהגולשים ימצאו אתכם מהר יותר, בצורה אורגנית וטבעית, ולא דרך מודעה ממומנת. קידום ממומן עובד למותגים מאוד חזקים ומוכרים שכבר עשו את דרכם בצורה אורגנית מזמן ומקדמים מודעות בגוגל באופן קבוע.

המטרה בקידום אתרים היא לשפר את הדירוג של האתר במנוע החיפוש, על מנת שידורג גבוה (שאיפה לדף הראשון לפחות) וכך יוצג בכמה שיותר תוצאות רלוונטיות למי שמחפש את השירות או המוצר הספציפי של האתר. הליך אורגני לוקח זמן לעומת הליך ממומן אבל כל אחד עם היתרונות והחסרונות שלו.

 

לפי מה קובעים מחיר של קידום אתרים?

מחיר קידום אתרים נקבע לפי כמה פרמטרים. בראש ובראשונה, עד כמה קשה באמת לקדם את האתר? באיזה אתר מדובר, אתר תדמית פשוט או אתר מורכב כמו חנות או אתר עמוס של מותג גדול עם הרבה מוצרים ודפים? הכל תלוי בסוג האתר ועד כמה יהיה מאתגר לקדם אותו.

המחיר תלוי גם בתקציב של העסק או החברה עצמה. ככל שהתקציב גדול יותר, כך המשאבים גדולים יותר וניתן להשתמש ביותר כלים על מנת לקדם את האתר בצורה יעילה. חברת קידום אתרים ותיקה ומנוסה תדע להתאים את התקציב לכל חברה בין אם היא קטנה או  גדולה. לסטארטפים, למשל, יהיה תקציב קטן יותר מאשר לתאגיד גדול או עסק ותיק ומצליח שקיים כבר הרבה מאוד שנים. חשוב להתאים אסטרטגיית קידום אתרים לכל עסק בהתאם לצרכים שלו.

במה עוד זה תלוי? כמובן בתחום של החברה. בענפים יוקרתיים יותר כמו הייטק למשל, ידרשו תוכנית מקיפה ונרחבת יותר לקידום אתרים אורגני, מאשר בענף הסיטונאות למשל או בתחומים אחרים שאינם טכנולוגיים. חברת קידום אתרים היא האופציה הטובה ביותר לדעת מה בדיוק העסק שלכם צריך ואיך אפשר למנף אותו עד לדף הראשון ואפילו המקום הראשון בגוגל (קשה, אבל לא בלתי אפשרי).

המחירים בהחלט עשויים להשתנות בין אם אתם בוחרים בחברה גדולה לקידום אתרים או בין אם אתם בוחרים במישהו עצמאי, פרילנסר, לבצע את הקידום. בשני המקרים זה יכול לקחת זמן אבל לחברה יש משאבים הרבה יותר גדולים, ובנוסף, צוות גדול יותר. מצד שני, פרילנסר יותר פנוי לעבוד על הפרויקט והוא יכול להיות לא פחות מקצועי או מנוסה מצוות בחברה, כך שכל אחד יכול להחליט מה עובד לו יותר טוב מבחינת תקציב, משאבים וכו'.

 

מהם הפרמטרים השונים למחיר קידום אתרים?

ישנם לא מעט פרמטרים לקביעת המחיר, וזה תלוי בכמה דברים. ראשית, במי בחרתם לקידום האתר שלכם, במישהו עצמאי או בחברה גדולה וותיקה? זהו פרמטר חשוב, בגלל שחברה מפעילה יותר משאבים ולכן יש מצב שהתקציב יהיה גדול יותר בהרבה מאשר פרילנסר שעושה פרויקטים אך מנוסה בעולם קידום האתרים. חישבו מה יותר מתאים לכם מבחינת תקציב, מקצועיות וניסיון.

האם העסק הוא קטן, גדול, מתחיל, ותיק? פרמטר נוסף בקביעת התמחור הוא מה בדיוק העסק צריך וכמה אסטרטגיית קידום האתר היא נרחבת ומקיפה בהתאם לעסק. האסטרטגיה בדרך כלל כוללת מחקר מילות מפתח רלוונטיות (הכי תחרותיות ותחרותיות פחות). עסקים מתחילים יכולים לשלם כ-1,000 ועד 4,000 ש"ח בחודש לקידום בעוד שחברות גדולות ומתקדמות יותר יכולות להגיע גם לתקציב של 20,000 ש"ח בחודש ואף יותר.

 

מה באמת קובע את המחיר ב-2024?

הדברים שבאמת קובעים מחירי קידום אתרים הם עד כמה האתר באמת מורכב מבחינת נפח תוכן, מספר דפים, כמה דפים תקינים ולינקים שעובדים, חווית משתמש טובה, אתר קיים או בניית אתר חדש, תחום העסק, אתר מכירות או תדמיתי, כמה ביטויים צריך לקדם, ועוד. הדבר הבסיסי והחשוב ביותר בכל קידום אתר הוא קידום ביטויים שימנפו את העסק במנועי החיפוש, הרי ללא מילות מפתח רלוונטיות לעסק, אף אחד לא ימצא את האתר שלכם.

דבר נוסף ולא פחות חשוב הוא התוכן באתר. מי כותב את התוכן, האם אתם כותבים או כותב תוכן מקצועי? כתיבת תוכן זהו עוד דבר שכלול בקידום אתרים, או שאתם יכולים לשכור כותב פרילנסר (דבר שאותו עושים בעלי עסק רבים) על מנת שיכתוב לכם את התוכן בצורה שמותאמת למנועי החיפוש, לפי חוקי ה-SEO מבחינת כותרות נכונות, היררכיה, דירוג, תוכן איכותי ועדכני שמעניק ערך מוסף לקורא, ומשתמש במילות מפתח נכונות על מנת להיות מדורג גבוה בגוגל.

מומלץ לבחור בחברה לקידום אתרים אורגני שתעניק לכם תוכנית קידום אתר מקיפה ויסודית בתקציב שמתאים לכם, בהתאם לתחום העסק שלכם. ככל שהתחום שלכם יותר תחרותי, כך נדרש להתאים את אסטרטגיית הקידום ואולי לבחור בכלים מתקדמים יותר, שגם דורשים יותר משאבים ויותר תקציב, וחשוב לקחת את זה בחשבון. ביחרו בחברה ותיקה ומנוסה, שיכולה לבנות לכם תוכנית אסטרטגית גם לטווח הארוך ולא רק לטווח קצר. תחקרו לעומק קצת יותר על עולם הקידום האורגני ותבינו מה בדיוק האתר צריך, האם רק אופטימיזציה בסיסית או אופטימיזציה שלמה לאתר מבחינת לינקים, דפים, תוכן? אם מעולם לא היה לכם אתר, או שמעולם לא קידמתם אותו, יש צורך להתחיל את הכל מאפס וזה גם בא לידי ביטוי בתקציב. במידה וכן יש לכם תוכנית קיימת או שהייתה תוכנית קידום בעבר, עדיף שתציגו את הכל בפני הסוכנות אותה אתם בוחרים על מנת להסיק מסקנות ותובנות להמשך הדרך.

לבחור חברה לקידום אתרים אורגני זה לא עניין של מה בכך. כפי שציינו, ניתן לבחור בסוכנות מנוסה לקידום אתרים או בפרילנסר מקצועי ומיומן בתחום. לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו, אבל קחו בחשבון שפרילנסרים עובדים פר פרויקט וקידום אורגני זה משהו לטווח ארוך שמצריך אסטרטגיית עבר, הווה, ועתיד. כשאתם משלמים תשלום חודשי קבוע, אתם יודעים מה התקציב וכמה אתם מוציאים על קידום אתרים, וכך אתם יכולים לישון בראש שקט ולדעת שהעסק שלכם בידיים טובות ומקצועיות.

אז מהו באמת מחיר קידום אתרים? אפשר להגיד שהתקציב תלוי בכל עסק והגודל שלו. אתם בהחלט יכולים למצוא מקדמי אתרים שיקדמו לכם את האתר גם ב-1,000 ש"ח, אבל האם התוצאות באמת יהיו טובות? זה לא משהו שכדאי לקחת בו סיכון, שכן, אם האתר אינו מקודם בצורה מקצועית או טובה מספיק, אתם יכולים להיכנס לרשימה השחורה של מנוע החיפוש או להיות מדורגים במקום ממש נמוך, וזה כמובן ממש לא רצוי. זוהי השקעה לטווח ארוך.

אפשר להגיד שמבחינת תקציב לקידום, החל מ-6,000 ש"ח ומעלה זה כבר תקציב לקידום ריאלי ויחסית מקיף לעסק בינוני. מ-10,000 ש"ח ומעלה זהו כבר תקציב לתאגידים או לחברות ממש גדולות שיש להן כסף להשקיע בקידום אתרים איכותי. לא שאתם לא יכולים לקבל קידום איכותי גם בפחות מזה, אבל זה בהתאם לשיקולים שלכם.

טבלת מחירים לקידום אתרים אורגני בגוגל

סוג שירות טווח מחירים (ש"ח) תיאור
קידום בסיסי עבור תחום תחרות נמוכה 1,500 – 2,500 לחודש מתאים לאתרים קטנים בנישות פחות תחרותיות. כולל פעולות קידום בסיסיות כמו אופטימיזציה ותוכן מינימלי.
קידום סטנדרטי עבור תחום תחרות בינונית 2,600 – 4,000 לחודש עבור תחומים עם תחרות בינונית. כולל מחקר מילות מפתח מתקדם, יצירת תוכן, ובניית קישורים חיצוניים.
קידום מתקדם עבור תחום תחרות גבוהה 4,000 – 6,500 לחודש מיועד לשווקים תחרותיים במיוחד, הדורש השקעה משמעותית בתוכן, קישורים ואופטימיזציה טכנית.
שירותי קידום לפי שעה 300 – 600 לשעה עבור משימות מסוימות או ייעוץ. המחיר תלוי במורכבות העבודה ובניסיון של מקדם האתרים.
קידום לאתרים גדולים או אתרי מסחר אלקטרוני 6,500 – 12,000+ לחודש קמפיינים רחבים לאתרים גדולים, שדורשים אופטימיזציה שוטפת וניהול של מאות דפי מוצר או שירות.

 

להשקיע ולהרוויח בקידום האתר

בסופו של דבר, לקדם את האתר יכול לשרת אתכם בהווה וגם בעתיד. עם האסטרטגייה הנכונה והסוכנות הנכונה, תוכלו להגיע לתוצאות מדהימות שאמנם לא מהירות כמו קידום ממומן אבל הוכיחו את עצמן כיעילות ומשמרות לקוחות לשנים רבות. האסטרטגייה דורשת תכנון מושלם ומקצועי, והיא הבסיס לכל עסק שרוצה להצליח בעידן הדיגיטלי כיום ולהיות בעל נכס דיגיטלי מצליח ובולט באינטרנט. אנו מציעים לכם בניית תוכנית מ-א' עד ת', בהתאם לצרכים המיוחדים של העסק, מחיר קידום אתר אטרקטיבי על מנת להביא כמה שיותר הכנסות, לקוחות וטראפיק לאתר שלכם וליווי לאורך כל הדרך ע"י מיטב המומחים בתחום.

 

נשמע טוב? צרו איתנו קשר ונשמח לקחת אתכם לשלב הבא בעולם הדיגיטל.

תפריט נגישות