פרסום בגוגל בשנת 2019

גוגל נכנסה לחיינו והביאה עימה הרבה שינויים ושדרוגים המשפיעים על תהליך הפרסום ובאופן כללי משפיעה ישירות על עולם השיווק הדיגיטלי. גוגל הביאה אלינו שלל כלים ושיטות חדשות בתחום הפרסום הדיגיטלי ואיתו פיתחה את עולם הפרסום בגוגל.

אמנם, גוגל מצליחה להנגיש בצורה יעילה מאד את הפלטפורמות והכלים שלה אך ככל שהתחרות גדלה יותר וגוגל מתפתחת כך הופך פרסום בגוגל למקצוע לכל דבר ועיניין המחייב רכישת ידע ונסיון מקצועי בתחום.

להלן מספר שינויים שעברו בגוגל ואנחנו צריכים להיות מוכנים אליהם:

  1. תכונות חדשות מסבכות אותנו או מאתגרות?

אחד השינוים המרכזיים והמוכרים ביותר בגוגל הוא המעבר ממערכת ה- Google AdWords אל המערכת החדשה שנקראת  Google Ads, אשר הביאה עימה שלל אפשרויות חדשות ומתקדמות עם כלים חדשים היושבים בתוך המערכת.
בשנה הקרובה אנו נהיה עדים לתחרות גדולה ומשמעותית על המקום בגוגל אשר תהפוך לזירה צפופה ותחרותית מאד.

  1. עלות הקלקה יקרה יותר
    פרסום בגוגל תמיד נחשב לשיטיה יעילה מאד אשר המצליחה לחסוך כסף למפרסמים, מצליחה לעודד עוד אנשים לפרסם בגוגל וכן, מצליחה למקסם את הקמפיינים של המפרסמים. אחד השינויים הבולטים ביותר הוא הנושא של כמות קליק יקרה יותר. עם הגברת התחרות בעולם הפרסום כך עולים שאר הפרמטרים כגון מחיר הקליק. בשנתיים האחרונות אנו עדים לשינויים משמעותיים בתחומים רבים אך אין ספק כי נושא העלות הינו הפרמטר המשמעותי ביותר.

  2. חיפוש קולי – איך זה משפיע?

החיפוש הקולי כבר שנים נמצא מעלינו כענן מעל הכל, אך אין ספק שהוא מתקדם לעברנו ולאט לאט נכנס לתודעה שלנו. החיפוש הקולי מופיע אצל כמה וכמה מותגים מוכרים כגון אמזון, אפל וכדומה. פרסום בגוגל הוא תהליך בו מסע הפרסום שלנו משתנה באופן קבוע.
בארה”ב ניתן לראות כי החיפוש הקולי פופולרי יותר ואילו החיפוש המסורתי זוכה לפחות שימושים. מגמה זו משפיעה ישירות על עולם הפרסום ותשפיע על כמות החיפושים המחופשים בגוגל, דבר המצריך שינוי בקמפיינים, שינוי קופי של מודעות, שינוי תכנים בכותרות וכדומה.

 

  1. טרגוט מכוון יותר

תופעה מוכרת מאד בגוגל היא התופעה שבה מעלים קמפיין עם קהל יעד שאינו מוגדר באופן מדוייק. דבר זה יכול לגרום לגולשים רבים ללחוץ על מהמודעה שלנו אך פתאום להחליט כי היא אינה מתאימה להם והם ינטשו את עמוד הנחיתה שלנו.
תופעה זו יוצרת בזבוז הוצאות מיותר ומוריד משמעותית את ציון האיכות של המודעה שלנו. לאחרונה אנו רואים כי גוגל הוסיפו אפשרות של הוספת כותרת שלישית, דבר המאפשר להוסיף מידע ולדייק את מודעת הפרסום שלנו.

לסיכום

עולם השיווק הדיגיטלי ככלל ועולם פרסום בגוגל בפרט הולכים והופכים מסובכים יותר ויותר. האפשרויות המוצעות לפרסום באינטרנט הן אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות והיום ניתן למצוא פלטפורמות מעולות לפרסום. חשוב לזכור כי ריבוי הפלטפורמות הביא למצב בו כל פלטפורמה מתמחה בתחום או בשיטה ספציפית ולכן חשוב להגדיר מטרות לפרסום שלנו ולפי המטרות להחליט על הפלטפורמה המתאימה ביותר עבור הקמפיין שלנו.



 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

× היי איך אפשר לעזור ?
דילוג לתוכן