יתרונות חנות וירטואלית
- הוצאות נמוכות – חנות וירטואלית תהיה בכל מקרה עם הוצאות נמוכות יותר מאשר חנות פיזית. לא צריך לשלם לעובדים (לפחות לא בהתחלה עד שהחנות גדלה) לא צריך לשלם ארנונה, שכר דירה והוצאות רבות אחרות. כשההוצאות נמוכות יחסית, אפשר גם למכור במחירים נמוכים יחסית.
- עלות פתיחה זולה – פתיחת חנות פיזית טומנת בחובה המון הוצאות על מציאת מקום, שיפוץ שלו, סידור ועיצוב, רכישת סחורה ומה לא… מה שעשוי להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים של השקעה. פיתוח חנות וירטואלית בחיפה והצפון כמו גם במקומות אחרים והקמה שלה יהיו זולים ובכמה אלפי שקלים היא יכולה לעלות לאוויר.
- לקוחות מכל מקום בארץ (ובעולם) – חנות אונליין יכולה לספק את המוצרים שלה לכל אחד שרוצה בהם בכל מקום שהוא. היא לא תלוית גיאוגרפיה וגם אם אתם גרים בצפון הרחוק, תוכלו למכור ללקוחות בדרום הארץ ולשלוח אליהם את המוצרים ללא כל בעיה.
- אין סוף אפשרויות שיווק – האינטרנט מציע אין ספור אפשרויות שיווק ואתם יכולים לפרסם את המוצרים שלכם עם או בלי תשלום.
- הלקוחות קונים בקלות רבה יותר – בשביל לקנות את מה שאתם מציעים, הלקוחות לא צריכים לצאת מהבית, לא צריכים לחפש חנייה ולא צריכים להזיז את עצמם לשום מקום אלא רק אל המחשב או הסמארטפון. הם יקנו בקלות רבה יותר וזה ישתקף בחשבון הבנק של העסק.
אז מאיפה מתחילים?
פיתוח חנות וירטואלית בחיפה והצפון מתחיל עם אפיון הלקוחות שלכם ובהתאם בנייה של החנות. מה זה אומר? המוצרים שאתם תמכרו הם אלו שישפיעו על נראות החנות, על הצבעים שישלטו בה ועל התוכן שבה מכיוון שלכל סוג של מוצרים יש את קהל היעד שלהם. ולכן, אתם צריכים לחשוב קודם מי הם הלקוחות שלכם. לאחר מכן צריך להחליט מה תהיינה שיטות השילוח בחנות ואיך היא תגבה כסף, ואז צריך להתחיל לעבוד – להקים את החנות, לכתוב את דפי המוצרים, לעצב את החנות בהתאם לקונספט שלה, להכין את הגרפיקה כמו לוגו, באנרים ומבצעים, לכתוב מאמרים שיסייעו לגולש בחנות ולבצע עוד פעולות רבות אחרות.
למצוא את החברה הטובה ביותר
פתיחת חנות אונליין היא לא דבר של מה בכך והיא צריכה להתבצע בצורה מקצועית וברמה גבוהה תוך חשיבה קדימה, מה עשוי להיות בחנות ואיך היא תשווק. מי שצריך לקחת פרויקט כזה היא חברה עם ניסיון, חברה שכבר בנתה חנויות וירטואליות ויודעת לעשות את זה כמו שצריך ולספק את היתרונות שלה. לא כדאי לחסוך בזה כסף כי בחירת החברה הנכונה תשפיע על ההצלחה העתידית של החנות. כדאי לבחור חברה שעוסקת גם בפרסום באינטרנט ולא רק בבנייה של אתרים וחנויות, חברה שתלווה את הפרויקט גם לאחר השלמתו, חברה שתסייע לקדם אותו ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש.