שיווק ברשתות החברתיות

תמונה של מאת : בידרנט | מערכת האתר

מאת : בידרנט | מערכת האתר

הרשתות החברתיות השתלטו על חיינו כבר מזמן, ואין אחד שלא מבלה בהן ממה דקות ועד כמה שעות מידי יום. אבל הרשתות החברתיות הן גם מכרה זהב עבור בעלי עסקים, כמובן בתנאי שהם עושים בהן שימוש נכון.

למה שיווק ברשתות החברתיות הוא חובה לכל עסק? פשוט מאוד – כי כולם נמצאים שם. הלקוחות הפוטנציאליים, המתחרים, הספקים ומי לא… שיווק ברשתות החברתיות צריך לבוא בנוסף לשיווק בפלטפורמות נוספות, אך הוא כבר מזמן לא מותרות אלא חובה עבור כל בעל עסק. הנה כמה יתרונות וגם קצת מידע על איך עושים את זה נכון ולמה אסור לוותר על הרשתות החברתיות ככלי פרסום ושיווק עוצמתי.

לשמור על הלקוחות הקיימים

שיווק ברשתות החברתיות נועד למטרת גיוס לקוחות חדשים אבל עוד קודם לכן, בשביל לשמר את הלקוחות הקיימים. הלקוחות הקיימים צריכים שהעסק יישאר כל הזמן במודעות שלהם, וחשיפה לפעילות העסק באופן יום יומי או אחת לכמה ימים יכולה לעשות את העבודה.

ברגע שהלקוח הקיים יצטרך שוב את השירות או המוצר של העסק, מה שמיד "יקפוץ" לו הוא העסק שהוא רואה כל הזמן ברשת החברתית. אלו יכולים להיות פוסטים שיווקיים, יכולים להיות פוסטים שעוסקים בחדשות מבית העסק, כאלו שמספרים על מוצרים או שירותים חדשים, תמונות וקטעי וידאו מהיום יום בעסק ופוסטים אחרים. העיקר שתהיה מודעות לעסק כל הזמן.

לגייס לקוחות חדשים

איך מגייסים לקוחות חדשים? בעיקר חושפים אותם לעסק, למוצרים או לשירותים. מחזקים את המותג ומביאים אותו למודעות רחבה כמה שיותר, אבל עם שאיפה להגיע למיקוד כמה שיותר גבוה. האפשרות למיקוד ברשתות החברתיות מדהימה בעיקר כשמדובר על פרסום ממומן.

פרסום ממומן

שיווק ברשתות החברתיות חייב לעבור דרך פרסום ממומן. מה זה אומר פרסום ממומן? זה אומר שמפרסמים מודעה כלשהיא, פוסט אינפורמטיבי, שיווקי או כל תוכן אחר ויש אפשרות לשלם רק על לחיצה עליו (PPC)

 

סוגי קמפיינים
קמפיין תפוצה מטרתו לחשוף את המודעה שלנו לכמה שיותר אנשים רלוונטים שישתפו פעולה כגון: לייקים, תגובות ובכך לייצר כח קנייה.

תפוצה

קמפיין לידים מטרתו לייצר עניין במודעה,בעיצוב והטקסט ובכך להניע לפעולה את הלקוח ללחוץ על כפתור "ההירשם" ולהשאיר פרטי התקשרות.

לידים

 

קמפיין תנועה לדף נחיתה או אתר אינטרנט מטרתו להניע את הלקוח לפעולה ולהוציא אותו לפלטפורמה אחרת שבו התוכן יותר מפורט והסיכוי להשאיר פרטי התקשרות הרבה יותר גבוה, ובמיוחד איכות הליד.

דף נחיתה

 

קמפיין הודעות מטרתו לאפשר ללקוח המתעניין במוצר, ליצור איתנו קשר במהירות, כגון: הודעות ישר לדף העסקי, וואטסאפ, טלפון ובכך לאפשר אינטרקציה מהירה יותר ואחוזי המרה גבוהים.

הודעות

 

פרסום ממומן ברשתות החברתיות טומן בחובו לא מעט יתרונות, והנה כמה מהם:

  • תשלום PPC – Pay Per Click – האפשרות לשלם לפי הקלקות על המודעה, עושה סדר ללא מעט משווקים דיגיטליים ובעלי עסקים מהסיבה הפשוטה, שהיא מאפשרת לשלוט לגמרי על התקציב בלי להוציא שקל יותר ממה שמתכננים. פשוט מאוד, מגדירים כמה מקסימום מוכנים לשלם ביום\תקופה כלשהיא והמערכת מחויבת להציג את המודעות בהתאם ולחייב בהתאם למה שהוגדר. שליטה מלאה בהוצאות הפרסום קריטית לכל עסק ובעיקר כזה שהפרסום הדיגיטלי שלו לוקח נתח גדול ומשמעותי.

 

  • לפגוע בול במטרה – כשמדברים על שיווק דיגיטלי ובעיקר כשמדברים על שיווק ברשתות החברתיות, טרגוט הוא שם המשחק. הרי אף אחד לא רוצה לבזבז את תקציב הפרסום שלו על גולשים שהסיכויים שהם יהפכו להיות לקוחות נמוכים מאוד והרשתות החברתיות מאפשרות לטרגט את המודעות בצורה מדהימה. כמה מדהימה? אפשר לטרגט את הפרסום הממומן לפי מין, טווח גילאים, אזור מגורים, השכלה, תחביבים, חברים, מצב סוציואקונומי, ועוד אין ספור פרמטרים אחרים שמאפשרים לפרסם רק למי שרוצים ולא לאף אחד אחר. בשורה התחתונה, זה גם חוסך לא מעט כאבי ראש. לא צריך לבזבז את הזמן על מי שכנראה לא יהפוך להיות לקוח משלם.

 

  • לחסוך עוד ועוד – פרסום ממומן מאפשר לעשות כל הזמן אופטימיזציה למודעות הפרסום. יש נתונים איתם אפשר לעבוד ויש אינפורמציה אותה ניתן לנתח, ככה שאפשר להקטין את העלות לרכישת לקוח עוד ועוד. כל מה שצריך לעשות זה לעשות את זה בצורה מקצועית ואיכותית.

 

אל תוותרו על חברה מקצועית

שיווק ברשתות החברתיות יכול להיות כלי מדהים עבור לא מעט עסקים מכל סוג שהוא, יכול להיות מקפצה משמעותית ויכול להיות זה שיעשה את השינוי הגדול לו מייחלים לא מעט בעלי עסקים. אבל הוא גם יכול לעשות את ההיפך. הוא יכול להשאיר רושם פחות טוב ולהיות משאבה של כסף. זה קורה כשלא יודעים איך לנהל את השיווק ברשתות החברתיות בצורה מקצועית, וזו הסיבה שכדאי מאוד לפנות לחברה מקצועית עם יידע וניסיון, חברה שגם תדע עם אילו פלטפורמות לעבוד בהתאם לסוג העסק.

בסופו של דבר זה ישתלם לבעל העסק. הוא אולי ישלם על השירות אבל ההכנסות שלו מהשירות הזה יגדלו בצורה משמעותית, מה שיהפוך את כל העניין לכדאי מאוד.

 

תפריט נגישות